chronische polsklachten

Chronische polsklachten

Chronische polsklachten zijn meestal zeer pijnlijk. Het kan het uitvoeren van werk en dagelijkse werkzaamheden beperken.  Veel mensen in Nederland hebben last van deze klachten. Hier leest u meer over de oorzaken, symptomen en de behandeling.

Wat zijn polsklachten?

Chronische polsklachten zijn vervelende klachten die pijnlijk zijn. Zo kan het polsgewricht instabiel worden en kan het stijf worden. Hierdoor wordt het lastiger om werk of andere dagelijkse werkzaamheden te doen. Verder kunt u ook kracht in de pols of hand verliezen. Deze blessure is zeer vervelend, omdat u eigenlijk uw polsen constant gebruikt. Veel mensen in Nederland ervaren deze klachten.

De oorzaak van chronische polsklachten

Chronische polsklachten kunnen meerdere oorzaken hebben. Zo kan de pols breken of kneuzen door een val of sport. Ook kunnen de klachten ontstaan door zwaar werk, veelzijdig werk of een verkeerde houding. Dit leidt in een aantal gevallen tot letsel van de pols. Verder kan de oorzaak ook slijtage zijn van het gewricht of het carpaal tunnel syndroom.

Wat zijn de symptomen?

Mensen kunnen verschillende klachten ervaren bij chronische polsklachten. Hieronder volgen een aantal veelvoorkomende symptomen:

• Pijn aan pols bij opdrukken
  • Pijnlijke vingers en hand
  • Knakkend of krakend geluid
  • Minder gevoel in de hand en vingers
  • Krachtsverlies in pols
  • Minder knijpkracht
  • Doorlopende pijn in de onderarm

Hoe kunnen chronische polsklachten behandeld worden?

Wanneer u last heeft van polsklachten, is het belangrijk om veel rust te houden. Dit is helaas een lastige opgave, aangezien u uw pols constant moet gebruiken. Daarnaast zijn er ook verschillende oefeningen die u kunt doen op de pijn te verminderen. Indien de klachten aanhouden, kan handtherapie helpen bij het behandelen van uw klachten. De handfysiotherapeut kan u helpen bij het herstellen en het verminderen van de klachten. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of voor het maken van een afspraak.